tisdag 15 maj 2012

♥ Nervöst ♥

Nu är lillan startanmäld till på Torsdag ! 
Red henne på banan idag , i höger varv fattar hon rätt galopp och galopperar på bra framåt. 
I vänster varav är det värre , hon vill inte ta ytter tygeln och viker sig lite inåt och fattar då fel galopp. 
Vet inte hur jag ska komma åt henne riktigt. Tar avgörandet om ridprovet på plats är hon trött kommer jag inte att göra det annars försöker jag så får vi se. 


Simba gick på banan idag , travade lite bommar för att få igång bakkärran på honom , hade också sporrar på mig för första gången på länge inga protester och jag tycker han känns pigg och fräsch. Jobbar fortfarande med avsaktningarna från galopp som är våran akilles häl. Ska höra med Maggan i morgon när vi ska träna hur jag ska jobba med det för att han inte ska dra tyglarna ur handen på mig och bli lång och i stället "sätta" sig mer bak. Antar att det är ett styrkeproblem men tycker att det borde ha blivit bättre nu. 


Imorgon blir det longering för Lillan och Simba ska träna dressyr för Maggan 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar