söndag 27 maj 2012

♥ Aha upplevelse ♥

Debut LA LA:3 

Att det ska behövas 7 tävlingar och typ 14 starter innan någon domare kommer med konstruktiv kritik ? Tack Anette Henriksson du väcke mig. Det har hänt massor med prinsen och mig sedan i våras nu kan vi galoppera ett helt program utan att bryta av bland annat. Men poängen har inte infunnit sig trots stadig form och det för han inte gått fram och varit mellan hand och skänkel. Har bara hört på tävlingarna jag varit på från alla att det där var väll bra ?. Har länge önskat att någon sagt till mig vad jag gör för fel och hade jag blivit filmad hade jag kanske kommit på detta själv !

Fick i början när jag började träna att du måst ha honom på yttern du måste ha honom på ytter du måste.. Och det har jag tydligen lyssnat på för jag backar honom med min yttre hand så han inte kan gå fram. Detta skrev Anette idag och aha upplevelsen var ett faktum. Red på exakt samma poäng som igår i LB:3 han gick inte fram exakt samma som igår och då skrev domaren att jag skulle lossa honom fram . Hur fan lossar man en häst fram ? Jo visst jag kan ju alltid överböja honom men vad hjälper det i bjudningen ? Det ska ju komma bakifrån och fram. Med Anettes ord i bakhuvudet var det dags att debutera LA , red fram  och tänkte på att släppa fram hela tiden resulterade att mina händer blev låga och han lite högre i formen men han gick fram. Dock litar han inte på mig vilket är helt förståligt då jag suttit och ridit så här i flera månader ;( Jag tycker vi gjorde en helt ok debut i LA under dessa promisser , visst mellantraven var nästan obefintlig , skänkelvikningarna som snett igenom , avbrott i ena förvända och i långa galoppen på slutet men är så stolt över prinsen som trots allt gjort totalt 4 starter i helgen och i denna värme och endå hållit humöret upp ! Älskade stora häst ♥♥♥ Nu ska vi återfå förtroendet på varandra och nästa tävling står fokus på detta. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar