söndag 17 juni 2012

♥ Puh ♥

Dressyrlaget Häst Smedstorp RS Alllsvenskan Div3
Jamé , Erika Karlsson , Maggan Blom (Lagledare) ,Lotta Nettelbladt, Åsa Blom på Woitan, Sara Larsson & Jag 

Vilken dag ! Startade hemifrån kvart i tio på fm och var hemma kvart i tio på kvällen. Kan väll konstatera att det inte riktigt var våran dag , i hällregn hoppade jag upp på hästen och kände direkt i varje steg en fruktansvärd smärta i ryggen från skulderbladet på höger sida. Prinsen kändes fin på framridningen och pigg , Väl inne på banan skötte han sig fram till första galoppen då jag fick en felfattning och korsgalopp hela 15 meters volten orkade inte riktigt få hejd på honom eftersom jag hade ont och han var pigg och stark. Fick en 7:a på andra galoppen och fler 6:or i början på programmet än jag haft förut så synd att det trasslade i vänster galoppen han var även stark i mellangaloppen. 54,828 % . Lite hastig uppvisning ser jag i alla fall som något positivt då han ju tidigare varit väldigt seg. 

Till andra klassen hade det i alla fall slutat att regna :) Men precis utanför banan på vägen hade dom någonslags löpartävling och precis utmed staketet stod hejjarklackar och gapade och skrek ! Kan säga att den ritten blev ganska intressant :) Han var allt annat än seg , galoppomslag i mellantraven , kunde inte stå stilla , inte skritta har aldrig sett honom så upprörd som efter den ritten. Han brukar inte hetsa upp sig för så mycket men var sjöblöt av svett och näsborrar stora som T-Fat efter ritten 51,333 % får väll kännas överenskommligt efter detta. Är ändå nöjd , han var fin på framridningen även till denna klass, han bjuder bättre galoppen vet jag att vi kan få bra poäng på och jag kunde inte rida som jag brukar. 

Laget kom 3:a idag , vi trodde ett tag att det inte skulle bli någon placering alls då varken jag eller Sara fick bra poäng, men Åsa och Lotta räddade oss. Vi kom även tre totalt !!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar