tisdag 5 juni 2012

♥ Hos Anna ♥

Idag har vi varit hos Anna på Mörtbol och ridit, ingen ide att jobba prinsen hemma just nu. Vi körde lite basic övningar , 10 meters volter med fokus att bara rida honom för sätet och inte med händerna som jag gjort hittills. Han var mycket konfunderad och stod i mot lite men vi fick till några fina volter på slutet. Vi tränade även avsaktningar till skritt från galopp. Red inte så länge kanske 30 min hårt arbete men tycker det räcker nu när jag rider honom helt annorlunda och han verkligen börjar ta för sig bakifrån och fram. 


Han verkade nöjd efter passet och hade vitt tjockt skum runt hela munnen , annars kommer det oftast bara lite på ena sidan så jag är helnöjd !! 


Imorgon blir det P &J vi ska debutera 70 cm är tanken , men tyvärr har dom fått flyttat från utebanan till ridhuset på grund av regnet så jag tror jag kommer få svårt att få runt honom felfritt. Blir för litet för mig att orka hålla ihop honom och få till bra svängar än så länge. Det går bättre på stora utebanan. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar