lördag 2 juni 2012

♥ En halv seger ♥

Är nöjd med dagen ! 
I LB.1 red vi på 58,62 % fortfarande lite spänd i traven , men jag släppte yttern och nu ska vi bara hitta tillbaka till varandra. Släppte nog lite för mycket för jag fick på allmänna kritiken att jag skulle hålla jämnare kontakt :) Fick även kritiken häst med härlig galopp tänk i höstas och i början på året kunde vi inte hålla galoppen i något varv i programmen. 


I LB:3 an kändes han ytterligare ett snäpp bättre och några fler sexor i traven och 59,69%:) Är nog det bästa vi kan göra för tillfället nu tränat vi vidare ! 


Idag har våra nya hyresgäster kommit, kommer bli en stor omställning både för mig och hästarna. Jag har ju varit ensam i några år. Ihoppsläppet gick bra men naturligtvis brunstar stoet så nu är prinsen alldeles till sig i trasorna. Han är riktigt hingstig och när jag plockade in mina (dom andra ska vara ute på natten ) stissade han runt och gapade. Hoppas hoppas han lugnar sig och att det inte kommer påverka våran träning !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar