söndag 15 april 2012

♥ Vilken dag ♥


Tio över 5 rullade jag och Simba ut från gården och halv 7 rullade vi in igen !!

Startade först i LB:1 an vilket aldrig är så kul. Prinsen var så där halvt oridbar som han kan bli ibland spänd och utan framåtbjudning. Galoppen satt där den skulle med hade två tråkiga avbrott i traven på bottre kortsidan drog ner poängen men 55, 517 & är bäst hittills på lokal så det är ju ett plus.

I LB:an var han mycket finare och mjukare, fick hjälp av Maggan våran lagledare på framridningen (var ju reserv i laget idag) med lite tips. Är minst nöjd med 10 meters volterna där han "sladdade" ut och betygen blev därefter men stolt över 2 sjuor i galopp programmet och första avbrottet från mellangaloppen där jag fick tag på honom. Men mest stolt är jag nog efter att ha kontrollerat mitt protokoll över 8:an i mellantraven på diagonalen. Tyvärr red jag fel diagonal och fick -2 för fel ridning på den rörelsen. Slutade på 57,333% i debuten i LB;2. Jag är jättenöjd och nu ska vi jobba med travprogrammet för galoppen den sitter. Duktig prins som fick stå många timmar i transporten utan att knota.

Har inga bilder på mig men bifogar en bild på mina duktiga lagkamrater som red hem en 3:e plats i lag och totalt 5 placeringar individuellt på två klasser :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar