lördag 21 april 2012

♥ Debut LB:3 ♥

Det höll på att sluta med att det inte blev någon tävling idag. Volvon ville inte gå en millimeter, väckte sambon som konstaterade att det var en slang som satt lös. Något sen och stressad kom jag i alla fall iväg. Prinsen kändes inte riktigt på hugget på framridningen då det var tungt underlag och många hästar pga av att tävlingarna gick på dubbla banor.

I LB:1 an kändes han bättre än i Mariefred men inte alls bra, och han hostade några ggr vilket han även gjorde på framridningen. Fick lite dåligt betalt för ritten som slutade på 54,14 % konstigt då han som sagt kändes bättre en i Mariefred. Hade en timme mellan mina starter så lastade in och gav lite betfor.

Red fram inför LB:3an och försökte sätta lite mer tryck. Ännu fler hästar på framridningen och rörigt men kändes ok , ett par hostningar till dock. Väll inne på banan som gick ute denna gång var han jätteduktig , tittade inte på något varken blommor eller bilen som domaren satt i . Kändes lite orkeslös och inget tryck i mellantraven men inga missar och fina halter. Efter klassen släpade han hovarna efter sig . Misstänker att han blivit förskyld efter allt regn i går, fick så dåligt samvete och ringde hem till Micke och nästan grät. Var inte nöjd alls med mig själv men döm om min förvåning när jag såg resultatet 62,12 % och fin kritik. Duktig prins ♥♥♥
Låg kvar på placering tills dom som skulle rida LA:an började trilla in på B:3 an som framridnings klass. Känns som om jag får till en lika bra ritt och prinsen är på hugget så ligger vi bra till. Uppnådde ju dessutom mitt mål om att rida godkänd LB innan sommaren , och detta tidigt på säsongen och i debuten i LB:3 !!! Tempade nu till nattfodringen men ingen temp , hoppas hoppas att han repar sig och inte åkt på någon föskylning av den värre sorten.


Veckans Schema 

Simba

Måndag: Dressyr
Tisdag: Uteritt
Onsdag: Vila 
Torsdag: Ute
Fredag: Dressyr
Lördag: Tävling
Söndag: Skritta /Vila

Zerona

Måndag: Banan 
Tisdag:Vila
Onsdag: Vila 
Torsdag: Uteritt
Fredag: Löshoppning
Lördag: Vila 
Söndag Banan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar