tisdag 10 april 2012

♥ Tebax ♥

Mer än ett år har gått sedan jag skrev sist . Mycket har hänt och det största är nog att Min Sandy sedan ett år tillbaka (27/3 -2011) inte finns med oss längre. Han fick upprepad kolik och fick vandra vidare till dom gröna ängarna ♥♥♥

Jag hade en foderhäst en ridtravare (Evert) ett tag men det funkade inte riktigt och han åkte hem i November 2011.

Hemma på gården finns nu Simba och Zerona kvar . Zerona matchas just nu för fullt mot tre årstestetTaffsnäs den 17/5 . Vi plockade vargtänder på henne i förra veckan så nu jobbar vi bettlöst en vecka till. Hon är en väldigt bestämd ung dam men när hon bestämmer sig för att samarbeta är hon jättefin och rör sig kanontrevligt !
Simba tränas för fullt i dressyr efter att ha ridit två tävlingar med katastrof resultat bestämde jag mig för att börja rida mer kontinuerligt Har alltid trott att han var en häst som mådde bäst av att inte tas för hårt men det verkar visa sig nu inte stämma efter en vecka av hårdträning gick resultatet upp 8 % och han känns finare en någonsin♥ Nu är målet godkända poäng i LB under våren och debut i LA till hösten om allt går som det ska . Vi ingår också i Smedstorps lag i Division 3 nu under våren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar