torsdag 20 september 2012

♥ Lagträning ♥

Idag har vi varit hos Helena Widell på Jällsjö Gård med laget. Gick riktigt bra Helena är en fena på hitta lösningar för att få hästen att jobba med det som är lite jobbigt. Blir lite broms i yttertygeln för mig och det vet jag ju om och Helena såg det direkt. Bara att fortsätta träna på att få bort den ovanan , nu har jag verktyg för att göra det. 

Har varit lite besviken dom senaste dagarna , han har varit stark och lite dum när jag ridit på ängarna och bara velat smita ifrån jobbet. Igår fick jag plocka in honom på banan och jobba honom där för att komma åt honom så skönt att det funkade så fint idag. Nu ska vi börja titta lite på LA:4 an , inget klart ännu om jag rider finalen i Div 2 ( som går i just LA:4) men det gör ju inget att träna lite svårigheter. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar