söndag 17 oktober 2010

♥ Duktiga idag ♥


Simba i hagen , taget med min Iphone.

Idag har det varit full fart på alla sett och vis. Började med att hästarna var jättesura på mig i morse då dom fick gå i lilla hagen då deras stora skulle putsas inte kul tycker grabbarna. Sedan har jag lagat stängslet i stora hagen , dom jäkla hjortarna är riktiga marodörer !!!

Tog in Sandy och borstade , lämnade Simba ensam ute i lilla hagen vid stallet . Han tyckte så synd om sig själv och sprang och gnäggade fast han kunde se Sandy genom fönstren . Det är lite jobbigt när man bara har två för dom blir så beroende av varandra.

Sandy fick gå på banan idag , oj vad pigg han är min skrutt inne på sitt 21 år, kan knappt hålla honom på hackamoret :) Joggade mest då han e den som gått minst på sista tiden . Tränade även lite trab ryggning inför vårsäsongen 2011 . Trab är en gren som finns inom ridtravarförbundet man kan likna den lite med western.

Simba fick stå i boxen medans jag red Sandy vågar inte riktig lämna honom ute själv utan uppsikt då har jag väll en lös häst på gården. När jag kom in var han svettig , stackarn han lider verkligen av att vara själv men vi tränar korta stunder åt gången.

Red Simba på en av ängarna gick faktiskt helt okej han kändes superfin i mellanåt. Men han vill gärna bestämma vilket tempo han ska gå i = ful fart framåt och tar inte riktigt förhållningarna alla gånger + att han är lite lat och inte riktigt vill jobba igenom sig. Både han och jag var svettiga och vi skrittade hem utan ett enda hopp eller skutt , duktiga häst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar